czwartek, 28 sierpnia 2014

Zakochana Jane: O nim

"- Will all your stories have happy endings?
- My characters will have, after a little bit of trouble, all that they desire.
- The good do not always come to good ends.
- It is a truth universally acknowledged."


"Jane Austen napisała sześć z największych powieści literatury angielskiej. Tom Lefroy został uznanym prawnikiem i Prezesem Sądu Najwyższego w Irlandii. Najstarszej córce dał na imię Jane. Ani Jane, ani jej siostra, Cassandra, nigdy nie wyszły za mąż."
(Becoming Jane, 2007, Best Film)
(Scenariusz: Kevin Hood, Sarah Williams
Na podstawie: życia Jane Austen
Napisy en i pl: napisy.info)
Pytanie dlaczego ciągle o Tobie myślę i piszę,
skoro już do Ciebie tego co dawniej nie czuję;
Słucham muzyki nie piosenek, zagłuszając ciszę,
pomóż mi znaleźć rozwiązanie Panie, z góry dziękuję.
Chcę być tulona, gdy jest mi źle,
a nie być może pewnych humorów przez Ciebie udawanie,
Jak to czyniło sobie oblicze Twe,
gdy ostatnio wyszło coś, czego nie miałam w planie.
I widzisz... piszę znów,
od tak i już kilka słów.
(maj 2010)
zakochana jane 
Becoming Jane (Zakochana Jane)

* napisy są w języku angielskim i polskim. Zdecydowałam się na oba, gdyż uznałam za zbędne tłumaczenie tekstu, który przewija się pod koniec filmu. Zwłaszcza, że jest takim odmiennym na swój sposób kawałkiem. Kawałkiem, a jednocześnie jakby... całością.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz